Kontoradresse:
Brumunddal Legesenter AS
Nygata 22B
2380 Brumunddal
Telefon +47 623 30 300
Åpningstider:
Kontoret er åpent fra kl. 08:30 til 15:30 alle hverdager mandag til fredag.
Telefontid er hverdager fra 08:30 til 14:00. Se telefontrafikk her!
Siste onsdag i måneden åpner vi kontoret kl. 09:00 på grunn av møte.
Lunsjtid mellom kl. 11:30 og 12:30 holder vi resepsjonen og telefonen stengt.
Du kan bestille legetime her:
Gå på helsenorge for å bestille legetime, resepter eller
kontakte resepsjonen ved praktiske spørsmål.

(klikk på helsenorge-knappen her:)



Pris ved kikhoste-vaksinasjon:
Pris for å få kikhostevaksine her på legesenteret er kr. 450,- Dersom du allerede har kjøpt vaksinen, men trenger hjelp til å sette den, er prisen kr. 250,- for å sette vaksinen.

Pris ved Pneumovax-vaksinasjon:
Pneumovax er en pneumokokkvaksine. Den brukes til å beskytte deg eller barnet ditt mot infeksjonssykdommer forårsaket av pneumokokkbakterien. Pris for å få vaksinen er kr. 550,-

Pris ved TicoVac-vaksinasjon:
TicoVac er en vaksine som anvendes for å hindre sykdom (skogflåttencefalitt) som forårsakes av skogflåttencefalittvirus (TBE-virus). Pris for 1 vaksinering er kr. 550,-

Ordinære åpningstider for laboratoriet:
Vi har åpent på labben for mottak av avtalte blodprøver, urinprøver, avføringsprøver i tidsrommet: Mandag til torsdag: Kl 08:30-11.30 og 12:30-14:45 Fredager: 08:30-11.30

Primærhelseteam (PHT)
Brumunddal Legesenter organiserer arbeidet i PHT: Primærhelseteam i fastlegekontor består av fastleger, sykepleiere og helsesekretærer, og teamet ledes av en av fastlegene på kontoret. Hovedformålet med organiseringen er å tilby bedre fastlegetjenester til pasienter som trenger det mest. Effektmålene for prosjektet er: • Bedret helsetilstand og mestringsevne for pasienter/brukere ved oppfølging av primærhelseteam. • Økt pasient- og brukertilfredshet. • Bedre koordinerte og sammenhengende tjenester for brukere som er særskilt omtalt i oppdraget. • Redusert forekomst/utvikling av behov for omfattende helse- og omsorgstjenester. • Bedret samhandling innen kommunenes helse- og omsorgstjeneste og mellom primærhelseteam og spesialisthelsetjenesten. • Bedre samlet ressursbruk i helse- og omsorgstjenesten. Mål med tverrfaglig teamorganisering i prosjektet er bl.a.: • Bedre tilgjengeligheten for pasientene. • Skape større faglig bredde i tilbudet. • Bedre opplæringen og oppfølgingen av brukere med kronisk sykdom og de med sammensatte behov.

Hvorfor må jeg betale egenandel hos behandler?
De aller fleste pasienter må betale en egenandel for undersøkelse, behandling og materiell hos behandler i Norge. Bare noen få grupper er unntatt denne regelen, blant annet barn under 16 år, gravide på svangerskapskontroll og personer som har vedtak om yrkesskade fra Nav.

Må jeg betale for kosultasjonen når jeg ikke har møtt opp til timen?
Dersom pasienten skal avbestille en konsultasjon eller er forhindret fra å møte til avtalt time, skal vedkommende gi beskjed om dette i rimelig tid. Dersom pasienten ikke møter opp til avtalt time og glemmer å avbestille innen 24 timer før avtalen, blir uteblitt time fakturert i sin helhet. For avbestilling av legetime på mandag, må dette meldes fra senest kl. 12:00 på fredag før avtalen.

Kan jeg få faktura, eventuelt betalingsutsettelse?
Dersom pasienten betaler med bankkort på den selvbetjente betalingsterminalen eller via mobilbetalingsløsningen vår, ConvenePay, slipper pasienten ekstra kostnader. Pasienten kan også velge å få tilsendt en faktura, men da må vedkommende betale et fakturagebyr i tillegg. Vi har forståelse for at det noen ganger kan være vanskelig å gjøre opp for seg. Convene er behjelpelige og ønsker å komme frem til en løsning som passer pasienten. Telefon til Convene er 216 27 320, se også www.convene.no

Jeg har frikort, men må likevel betale noe til behandler…
Selv om pasienten har nådd grensen for frikort, er det likevel noen utgifter hos behandler som ikke er godkjente egenandeler, og som derfor må dekkes av pasienten. Dette er for eksempel utgifter til utstyr og materiell som er brukt i behandling. Lege, behandler og klinikk er pliktig til å opplyse om hvilke takster som ikke blir dekket av frikort, slik at pasienten kan beregne hvor mye som skal betales for konsultasjonen, både med og uten frikort.

Når kan jeg få frikort?
Alle egenandeler som pasienten betaler hos behandler, teller med i opptjeningen til frikort. Når pasienten har betalt summen som tilsvarer egenandelstaket eller mer innenfor et kalenderår, har vedkommende rett til frikort. Dette er basert på en egenandelstakst som reguleres hvert år. Når grensen for frikort er nådd, får pasientene refundert egenandeler som påløper ut kalenderåret. Det er Helfo som dekker dette og du kan lese mer om regler for frikort og egenandeler på helsenorge.no.

Covid-19
Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon før du skal til legetime, må du melde fra om dette på telefon. Da kan du eventuelt få eKonsultasjon eller videokonsultasjon. Du må ikke møte fram på legekontoret med symptomer på Covid-19.

Frikort:
Husk å vise fram frikortet i resepsjonen dersom du nylig har fått det av Helfo. Vi må registrere inn frikortet før du kan bruke det hos oss. Dette må vi gjøre manuelt. Frikort dekker ikke diverse laboratorieundersøkelser og materiell. F.eks. prøver, vaksiner, EKG, spirometri, øreskylling, legeerklæring og attester, sårstell, gyn-undersøkelser og uteblitt legetime. Se ellers info fra Helfo om frikort!

0